* Esther in Canada.

Nog maar 5 dagen..

Hoewel het besef er nog niet helemaal is, komt de reis nu toch wel steeds dichter bij. Nog maar een paar dagen en dan stap ik op het vliegtuig naar Toronto.

Nu de laatste dagen begint de gezonde spanning toch ook wel een klein beetje te komen. 'Heb ik wel alles? Zal ik niets vergeten?' En ach.. ook dat zal wel goed komen! De meeste spanning merk ik bij de mensen om me heen. Het alleen weg gaan, en dan zo vér weg. Misschien dat het bij mezelf nog niet zo door dringt, of misschien ook wel, omdat ik wel alleen ga, maar uiteindelijk helemaal niet zo alleen zal zijn!

Het bizarre maar tegelijkertijd leuke is, dat ik in deze weken van voorbereiding Alice heb leren kennen via een Canada-reis-forum. Op dezelfde dag, via hetzelfde vliegtuigmaatschappij vliegen we met hetzelfde doel naar Toronto. En beide alleen. Omdat ik al eerder in Canada was geweest maar omdat Alice al veel reiservaring heeft en half Engels is, vulden we elkaar prima aan en na wat heen en weer contact, bleek het hier in Nederland ook al heel gezellig samen. En in plaats van het over 'Canada-voorbereidingen' te hebben waren het vooral andere onderwerpen. Dus waarschijnlijk gaan we samen in Toronto ook wel wat dingen ondernemen. In ieder geval gaat de Lonely Planet voor in het vliegtuig weer mee en hebben we samen een kleine road-trip op de planning staan.

Het is mooi te ervaren dat de reis al begonnen is nog voor je de deur uit bent en daar je je eerste ervaringen en contacten al op doet.

Op dinsdag 20 juli vlieg ik -samen met Alice dus- om 15.20uur vanaf Schiphol naar Toronto Pearson Airport. Waar ik om 18.20uur land (lokale tijd). M'n hotel/hostel zit dichtbij Eaton Centre in Downtown Toronto dus dat is wel heel fijn. Alice zit wel in een ander hostel maar gelukkig niet heel ver van elkaar. Vanaf dat moment begin m'n tijd in en rondom Toronto.

Voor de dagen in Toronto heb ik veel dingen staan die ik wil gaan doen. Van het bezoeken van allerlei wijken en musea tot must sees als CN-Tower, St Lawrence Market, Sky Dome, High Park en om te ontspannen is er Centre Island waar ik zéker nog naar toe wil. Dankzij Lau die een tijdje in Toronto heeft gestudeerd ben ik met Jasmine in contact gekomen die momenteel nog studeerd in Toronto en samen met haar zal ik ook wat plekken in Toronto gaan bezoeken, in ieder geval samen naar Distillery District. Fijn om via een 'local' meer informatie te krijgen, zij kennen vaak de mooiste plaatsen, en geweldig dat ze dit wil doen! En zo staat er nog zoveel meer gepland.Gelukkig zijn er twee weken.

Daarnaast wil ik ook ontzettend graag naar Algonquin National Park; een prachtig natuur gebiedeven buiten Toronto. En natuurlijkmag wederom de Niagara Falls niet ontbreken. En zo zijn er nog meer prachtige natuurwonderen die ik graag wil zien.

Met Alice heb ik het spannende idee om samen een auto te huren. Dit heb ik 4 jaar geleden met Mathias ook gedaan en dat ging toen best goed, alleen toen heb ik niet zelf gereden.. dus het zal wel een uitdaging zijn! Maar anderzijds juist ontzettend leuk. Aangezien Alice daar ook van houdt.. Heel graag zou ik naar bijvoorbeeld Hamilton of anderzijds naar Algonquin of Montreal (dan zien we ook nog een stukje van de provincie Quebec)willen. We zijn er nog niet uit welke kant we dan op gaan. Maar gelukkig hebben we daar ook nog even voor. Het fijne is dat de tijd aan ons zelf is en we kijken wat we doen, maar ook hoeveel energie (en geld ;)) we hebben. Montreal is anderzijds ook goed te bereiken met de VIA Rail. Al met al, in die twee weken ontzettend veel plannen. En tegelijkertijd elke dag kijken hoe het komt en mag het contrast opzoeken er ook zijn door soms even rust te nemen en gewoon lekker niets te doen.Nu ik er bij stil sta heb ik er steeds meer zin in.

En een toevoeging. Natuurlijk kan de combinatie muziek & Canada niet ontbreken; op 30 juli 2010 is er in het Molson Canadian Amphitheatre (een half open concert theater ooit geopend door Bryan Adams!) een concert van Keane. Daar heb ik onverwachts kaartjes voor! Ik ben benieuwd!

Na die 2 weken vliegt Alice terug naar Nederland.En begint deel twee.

Op 2 Augustus vlieg ik's morgens om 10.30 uur dan via Toronto met Air Canada door naar Timmins (in het Noorden van de provincie Ontario). Daar ontmoet ik Chris weerdie me oppikt vanaf het vliegveld in Timmins en dan brengen we de dag samen door tot Bianca en Marja (m'n eerdere reismaatjes van 2 jaar terug!)ook later die dag zullen inchecken in het hotel in Timmins.

Vanaf die dag zal m'n week in Timmins beginnen, waar ik erg naar uit kijk. Timmins staat voor mij voor een plek met ontzettend veel warmte, saamhorigheid, muzikaliteit en gezelligheid. Het is nu de 3e keer dat ik daar kom. En de eerste keer kwam ik er met als hoofdreden de Wereldwijde Shania Twain Fan Convention. Timmins is immers waar Shania Twain (waar ik al sinds m'n 11e groot fan van ben) geboren en getogen is. Daar is nu haar museum en nog jaarlijks een World Fan Convention waar fans van over de hele wereld bijeen komen. De sfeer is onbeschrijfijk. Ik heb aan mijn eerste keer daar hele waardevolle contacten over gehouden. In 2008 ben ik terug geweest en wederom een geweldige tijd gehad. Niet zozeer vanwege Shania op de eerste plaats maar veel meer ging ik terug om de mensen te zien en te kijken hoe het met hén ging. Met Tracy, manager en vriendin van Shania, heb ik veel contact gehouden door de jaren heen. Ik kijk ererg naar uit om haar weer te zien.

Inmiddels is het fan zijn in een ander perspectief komen staan. Je wordt ouder, je groeit, maar contacten blijven, worden zelfs waardevoller, en muziek blijft een drijfveer. En daarmee de mensen in Canada en een paar mensen in het bijzonder, heel belangrijk voor me geworden de laatste jaren. Ik vind het dan ook echt héél erg fijn dat ik hen weer kan gaan zien deze week. Ik hoop dat het een hele warme, fijne week mag gaan worden. Op de achtergrond van muziek maar in het teken van weer in contact zijn met elkaar. We hebben veel leuke activiteiten gepland samen dus het zal vast ook wel weer veel plezier, excursies, lange gesprekken, en late nachten worden. Maar gelukkig is er een laaange terugvlucht, ik wil geen minuut missen!

Op 9 augustus vlieg ik samen met Nicola uit Italie terug naar Toronto, waar ik nog één dagje in Toronto ben, om dan vervolgens op 10 Augustus van Toronto Pearson Airport om 19.55 lokale tijd alleen de laatste vlucht terug naar Nederland te maken. Op 11 Augustus land ik dan 's morgens om 10 uur weer op Nederlandse bodem. Met hopelijk een koffer en een hart vol aan prachtige ervaringen..

Liefs,

Esther

(p.s; to Rita, Robert, Vany and all the other foreign readers; I'll try to post as many pictures as possible so you can still follow me as well. We keep in touch)

Reacties

Reacties

Dirk

Wat een prachtig bericht , ik haal je passie en enthousiasme wel uit je bericht :) Ik wens je een goede reis. Probeer niet te veel spanningen op te bouwen laat het lekker op je afkomen;) maar vooral genieten!

veel liefs

Dirk

erg mooi bericht om je reis vanuit hier mee te beginnen;)

Rita

Awesome sweetie!

Janke

Wauw, als ik je bericht lees krijg ik gewoon kippenvel!!! Ten eerste omdat ik je zo ontzettend dapper vind naar zo'n ver land, al die mensen en activiteiten en ten tweede omdat ik het jouw zo ontzettend gun!!! Na zo'n jaar heb jij het zo ontzettend verdiend, hoop echt dat door dat je in heel andere wereld begeeft echt letterlijk dat je daardoor heel veel energie, warmte, en je gewoon zo veel mogelijk zorgeloos voelen brengt en nog veel meer, maar jouw een beetje kennende gaat dat zeker goed komen.

Wat fijn dat je in contact bent gekomen met Alice, en dat je toch niet helemaal alleen hoeft te reizen!

En pff wat een activeiten heb jij op je programma, allemaal super leuk hoop dat dat allemaal gaat lukken! Het lijkt mij wel heeel veeel hoor! ;) Maar mischien valt dat in werkelijkheid mee haha.

Het wordt volgens mij een hele bijzondere reis!

Lianne

Echt super dat je een blog gaat bijhouden, ben heel benieuwd naar je verhalen en foto's (vooral de Fancon! :-))) JALOERRRRS!!!!!! ;-) Spannend allemaal.
Veel sterkte morgen ook! XX

Harmen

Heel mooi geschreven! En het klinkt echt super leuk allemaal!

Liefs Harmen

Marja

Veel plezier in Toronto en omgeving.

Zie je in Timmins!

Groetjes, Marja

Rozemarijn

Hej Es! Heel veel plezier in Canada, aan je stuk te lezen ben je al met genieten begonnen dus het kan alleen maar mooier worden :)
Geniet ervan!

Liefs

Karen B

Hoi Es,
jaja, klinkt allemaal superleuk. Geniet maar van je reis in dat heerlijke Canada :)

Marije

Is er niet toevallig nog een plekje in je koffer over voor mij...?

Ik wens je een hele goede reis! Maak er wat van! :-D

Jolijn

Lieve lieve Es,

Ik ga je zeker volgen! Ziet er nu al mooi uit allemaal. En een van de vele keren dat ik het ga zeggen (of al gezegd heb): probeer er beetje van te genieten!!!

Liefs

Longo Ornella

Je zal een fantastische tijd beleven... dat kan ik hieruit al opmaken...

Geniet er ten volle 100 van!!!

Vanuit het kleine belgenlandje wordt je ook door mij gevolgd lieve meid!!!

Knuffel

Bianca

Heel veel plezier!! Zie je in ieder geval in Timmins.

Eric

Een mooie reis heb je voor de boeg. Geniet!
Liefs Eric

Sander

Toronto tip: elke vrijdag middag van 4 tot 6 spelen er vrienden van me in "the REX" hotel op queen street.
Je kan er ook prima een hapje eten.
http://www.youtube.com/watch?v=sabNIlfn-DI

Eric

Vandaag is het zover. Veel plezier!
Liefs Eric.

Ornella

And off she goes... ;)

Enjoy girl!!!

Esther

Dank je wel Sander! Weet nog dat je erover vertelde! Ik weet zeker dat ik er nog wel langs kom, Queen Street. Ik ga het onthouden!
liefs

Linda

Geweldig Es wat je allemaal beleeft!!!!!!!!!
You looks also so happy!!!!!!!!!!!!!!
I am very glad to see you like this!!!!!!!!!!
Kis Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!