* Esther in Canada.

To the Top of the World!

Wat gaan de dagen toch ongelooflijk snel! Op maandag heb ik overdag weer veel gezien in de stad Toronto zelf. Van de meest bizarre, tot mooie tot rustige plekken toe. Ik heb het Osgoode park opgezocht en daar een groot deel van de middag doorgebracht met mooie muziek en een kleurboek, ik heb een paar musea bezocht, Fort York (waar ooit de fundering van Toronto is gelegd) het CBC Broadcast Centre Museum (de Canadese BBC) en ik heb nog een klein gedeelte van het Eaton Centre meegepakt om een paar winkels te bekijken. Volgens mij mag je een week nemen om alle shops te bezoeken!

Rusten in Osgoode Park

Ik heb besloten om van alle dingen die ik heb bezocht deze dag, maar ook van vandaag, want vandaag heb ik een soort gelijks iets gedaan; dit samen te voegen in een volgend stukje; want ik heb veel leuke dingetjes weer die ik daarover wil schrijven; maar maandagavond en gisteren waren 贸贸k erg weer een verhaal apart, en anders wordt het zo'n lang stuk. Bovendien ga ik morgen wederom zoiets doen maar dan in de 'chique-de-la-chique' buurt aan Harbourfront; 'The Beaches'. Dat zal ik dan allemaal samen vertellen en laten zien! Heb nl. ook nog wat musea gezien.

En dan NU: 2 keer naar de Top of the World! Op maandag avond ging ik samen met Alexandra en Tzveta op weg naar de CN Tower; het hoogste gebouw in de wereld. 546 meter hoog. Hoewel; inmiddels is het achterhaalt want ik meen in Dubai dat ze een hoger gebouw hebben gebouwd.

Anyway; ik kan je vertellen; het is hoger dan de Euromast om daar op te staan! Maar zeker een gave ervaring. In minder dan 8 seconde ga je met een lift naar bijna 400 meter hoogte waar de glazen vloeren zijn, het Lookout point. Je ziet mensen echt de meest bizarre dingen doen op die glazen vloer. Van voorzichtig staan voor een foto 'kijk eens wat ik heb gedaan!' tot liggen en voor de dapperen onder ons stonden ze te springen op de platen. Al moet ik zeggen dat ik ook niet zo blij was met die laatste figuren. Want oeh; 400 m en je ziet de auto's zo onder je rijden en baseball game in het Rogers Centre.
Scary op de glazen vloer van CN Tower op 400m hoogte
Echt heel indrukwekkend! Gelukkig was het buiten ook erg helder; en hebben we van alles kunnen zien.
'To the top of the World' noemden ze het. Dat gevoel had ik er dan niet helemaal bij; maar dat je v茅r kon kijken, dat is zeker waar. Indrukwekkend!
Met Tzveta en Alexandra op de CN Tower

Op de terugweg kwamen we langs het CTV (Canadese TV Zender) gebouw, en we waren just in time zoals je op de foto kunt zien ;) Hihi deze speciaal voor Thom en Luuk!Ik hoorde dat jullie die andere auto al stoer vonden, wat vinden jullie van deze?

CTV Building

En toen werd het tijd om het begin te gaan; want de volgende dag werd het weer andere hoogtepunten opzoeken; in de achtbanen van 'Canada's Wonderland'. Ik geloof het grootste Amusement Park van heel Noord-Amerika. Het was in Vaughan, slechts 20 minuten afstand van Toronto. Tzveta had geloof ik de hele nacht niet geslapen; zo'n zin had ze erin. En spijbelde een dagje van de universiteit zodat ze kon gaan; net als ik een echte achtbanenfan dus ;) Het park zag er al vanaf de highway heel indrukwekkend uit. En dat w谩s het ook. Thema van het park is Snoopy en Woodstock; leuk! Natuurlijk kon daarmee wat foto's niet ontbreken.

hihi met Snoopy ;) Bijzonder waren de achtbanen; er waren er geloof ik wel 15, en niet gewoon 'simpele' maar allemaal iets bijzonders; van 'staan' in de achtbaan; tot liggend op je buik en dan met verschillende loopings, een vergelijkbare met de Goliath maar dan n茅t wat groter, langer, sneller?, 2 geweldige ouderwetse houten, een die achterwaarts ging, t茅 veel om op te noemen! Maar voor een achtbanen freak z茅ker de moeite waard. Met de wachtrijen viel het over het algemeen gelukkig wel mee. In de middag was het alleen soms even druk maar langer dan 45 minuten hebben we niet hoeven wachten.

Een uitkomst was ook het hele 'waterpark' dat bij dit park zat; want ook deze dag ging de temperatuur 贸ver de 30 graden en de zon brandde goed. Naast de bekende boomstammen, maar ook de rapids waren er ook complete zwembaden en nog veel meer attracties waarin je echt een extra paar kleding nodig had, of je gebruikte gewoon de 'body dryer' voor 5 dollar. Gelukkig hadden wij die extra kleding mee nadat we nogal doorweekt waren uit de boomstammen. Ook voor kinderen was er een heel park maar dit hebben wij helemaal niet gezien. En er waren vele shows. Wij hebben alleen maar de Kinetics show gezien half in het water, trampoline show in het water; echt heel erg indrukwekkend ook.

Wat ik haast wel bij alle attracties kan zeggen! Al vind ik wel; dat je het zeker mee moet maken hoor, ZO groot, zo massaal en geweldige attracties. Maar... 茅茅n klein dingetje vind ik dan wat wij weer hebben; de charme van bijvoorbeeld de Efteling; dat kunnen ze niet evenaren... :)

Al met al ook weer een bijzondere ervaring!

En voor dit laatste van vandaag al/nog, ben ik te enthousiast om te wachten met delen; Shania's steen gevonden op de Canadian Walk of Fame die ze zelf heeft gelegd!

Shania's ster op de Walk Of Fame. Uiteraard staan wat meer foto's van deze dagen weer in het mapje bij Foto's en de rest komt wanneer ik ook m'n uitstapje naar de Beaches ga doen!
Liefs Esther

Reacties

Reacties

Dirk

Wat een belevingen weer!! Ik zat toevallig net filmpjes te kijken van verschillende achtbanen met in het bijzonder "the behemoth" dat waterpark klinkt ook gaaf!!! Achtbanen zijn niet zo mijn ding, maar boomstammen en rapids OMG! Nou gelukkig heb je weer lekker kunnen genieten (en wij ook!!)
Liefs

flootje

Net een hele reactie geschreven, issie weer verdwenen haha. Meis wat maak je toch een hoop mee, geweldig om te lezen! En leuke fotos ook! Goed ook dat je rustmomentjes inpland want op een gegeven moment raak je toch verzadigd van alle indrukken. Kan me voorstellen dat de tijd voor jou super snel gaat. Je wordt zo onderhand all een echte canadese! Zorg goed voor jezelf en blijven genieten!

Miss you!
Kus

phileau

Lau

Hey meiske, prachtige foto's weer van het uitzicht en wat zie je er bruin uit! Goed om te horen dat het leuk was in Wonderland, en heel veel plezier op "the Beaches"!

xx Lau

Harmen

Nou je hebt je portie adrenaline wel weer gehad lees ik ;) Wow, 8 acht seconden naar 400 meter.. Voelt ook wel als een soort achtbaan denk ik he? ;)
Van mensen die dan ook nog eens gaan springen zou ik denk ik ook niet zo blij worden haha Moest je lang wennen aan het gevoel dat je zo hoog stond?
Veel liefs Harmen

Esther

Harmen: jaaaa echt dat gaat heel snel! maar die liften zijn wel 'smooth'! Dat wennen ging gelukkig ook wel snel, je realiseert je niet zo snel dat je zo hoog staat, gelukkig. Pas achteraf als je die foto's weer bekijkt ;)

Lau: Dank je wel! Jaaa dat bruine tintje is echt ook van hier; maar wat wil je met vooralsnog elke keer temperaturen rond de 30 graden. Helemaal niet op voorbereid joh! Ik heb een aantal dikke truien mee. Al zal ik die in Timmins misschien wel nodig hebben daar dat toch een hoop aantal 100'den km's up-north is. Maar we'll see! :)
M'n plannen zijn trouwens iets gewijzigd; ik ga vandaag naar Niagara en morgen natuurlijk Keane concert in Molson in Ontario Place (Exhibition Place) dus Beaches denk ik in het weekend!
Liefs!

opa en oma

mooi mooi Geweldig allemaal

Janet

Hi hon,

Wat gew茅ldig weer! Ik blijf het zeggen maar ik ben zo zo trots op jou dat je dit gewoon maar even doet! En wat GAAF dat pretpark, ik had het er nog met Barbi over en het ziet er echt GE-WEL-DIG uit daar. Ik hoop dat je het met Barbara en Tiffany (haar dochter) ook leuk zult hebben en daar hoop ik dan ook alles over te lezen.

Love you babe,
xx Janet.

thom en Luuk

Hoi Esther,

Wij willen ook wel naar dat pretpark, dat lijkt ons wel wat. Luuk vindt de foto met de hond (snoopy) zoals hij deze noemt natuurlijk super.

Wel een beetje gek de auto`s die daar zijn........

rene en cora

Wat een belevenissen allemaal. Je zit niet stil, een reis om je leven lang op terug te kijken, super.

Brent

Hoi Esther, die snoopy is wel heel erg leuk, en wat die achtbanen betreft, wel een uitdaging op de buik een looping maken, of een kurker- trekker! is niets voor mijn vader ha ha.

groetjes Brent

Winifred

Hoi Esther,

Leuk om zo te zien wat je allemaal doet......en je doet z贸贸贸 veel!!! Geweldig!
Je kunt na deze vakantie vast w茅ken vullen met nagenieten van zo veel leuks.
Succes met genieten!

Liefs Winifred X

Esther

Brent, Thom en Luuk: Ik heb een voorstel: als jullie nou alle 3 hierheen komen! :) En dan jullie vaders meenemen; gaan we het gewoon proberen! Hartstikke leuk! En gezellig!

Longo Ornella

Zalig die achtbanen... KRIEBELSSSSSSSSSSSSSS.... ;)

Snoopy is so cute!!!

Mooi en fijn geschreven weer meid!!! Het is een plezier om het te lezen!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!