* Esther in Canada.

the Niagara Falls

Allereerst; Brent, Thom en Luuk; zou het niet leuk zijn als jullie met jullie vaders naar hier komen? Dan kunnen we samen de pretparken en achtbanen uitproberen en dan ga ik met Luuk ook nog wel alle leuke Snoopy figuurtjes ontdekken! Lijkt me héél erg gezellig!

Toen ik eerstgisteren avond m'n kaartje ging kopen voor Niagara Falls liep ik bij de balie van the Union Station tegen een een gezin aan; ze zochten de weg en ze vroegen of ik kon helpen. En wonder boven wonder lukte het me! Ze wilde ook morgen naar Niagara maar omdat er zoveel mogelijkheden waren hóe kwamen ze er niet uit. Verbaasd waren ze dat ik die dag alleen zou gaan. 'Why not spent the day with us honey?' Een beetje overrompeld maar anderzijds; het waren zulke hartelijke mensen en het leuk me ook wel super gezellig! Dus... die volgende ochtend sprak ik met hen af op het treinstation; hun oom en tante waren uit Hamilton waren er ook bij. Zij zelf komen uit Noord-Ierland. Stephany en Naomi en hun kleine zusje Linsey. Stephany, die 21 is kwam zelf net terug van een jaar studeren in Nieuw-Zeeland en we hebben samen met Naomi de hele treinreis zitten kletsen; het was echt zo gezellig. En ook hun ouders waren zo hartelijk. In Burlington misten we door ons gekakel de transfer naar Niagara. haha! Waardoor we 1,5(!) uur op de bus moesten wachten. Hun tante (blijkbaar in het bezit van iets meer geld) wilde daarom wel voor ons allen een taxi gaan bestellen. Maar gelukkig konden de Wilsons dat hen ook wel uit het hoofd zetten; en ik was ook wel opgelucht, want zoveel geld had ik ook niet, hihi. Wij genoten buiten wel van de zon! En ondertussen vond ik het zo bizar; en had het ook meerdere malen gevraagd of ze het niet vervelend vonden; nu waren ze bij familie; dan een vréémde in hun midden; maar nee; ze vonden het zó leuk en ze deden het zó graag!
Buiten raakte ik met hun vader aan de praat en hij wilde alles weten over Nederland. Hij kwam er vaak; vooral 'in the East part of Holland'. Nou dat is interessant; gezien niemand het kent. Ik noemde maar niet eens de plaats waar ik vandaan kom. Zelfs onder de Nederlands heb ik het opgegeven te vertellen waar Didam ligt. Arnhem misschien? Hij kende Arnhem want daar had hij overnacht! Dus dat was grappig om te horen. Hij was er vorige jaar nog omdat hij veel daar kwam voor z'n werk, hij kwam namelijk daar voor een company called 'Vink'. Ik vloog meteen op; huh? Zei hij dat nou goed? VINK? Dat zit in Didam! Yesss.. Didam! That's the name I was looking for! You Know it? En of ik het ken ;) Toen ik hem vertelde dat ik daar woon, in dat kleine plaatsje, dat meerdere familieleden van mij daar werkte. Was hij ook helemaal dolenthousiast. We bleven maar praten en ook hij kon niet meer op van verbazing. Sta je daar ergens in Canada, of all places. En nou ja. What a small world in the end!

Met Naomi & Stephany uit Noord Ierland bij the Niagara Falls

Eindelijk kwamen we, weliswaar 1,5 later dan gepland in Niagara aan. Niagara bestaat uit de the Falls, en een dorp/stadje dat heet; Niagara on the Lake. Het bijzondere aan the Niagara Falls is dat het op de Amerikaanse/Canadese grens ligt. De ene waterval (de kleinere) is de Amerikaanse. De rechtse, de grotere. Ook wel 'the Horseshoe' Fall, vanwege z'n vorm is de Canadese. Tsja.. de watervallen zijn gewoon echt.. adembenemend. Echt zoooo bijzonder. Ik kan er veel overschrijven maar eigenlijk moet je het gewoon ervaren. Ik heb ZO veel foto's dat ik er nu hier paar neerzet, de rest staat in het foto album hiernaast weer. En nog meer op m'n computer, haha

Amerikaanse kant van de Watervallen
The Horseshoe Fall (Canadese kant van de Watervallen)
The Rainbow Bridge die the USA verbindt met Canada

Een groot deel van de dag ben ik samen met de Wilsons geweest, maar omdat zij daarna met hun oom en tante naar Hamilton door gingen en ik nog even naar Niagara on the Lake wilde heb ik aan het einde van de dag afscheid van hen genomen. Een hele bijzondere ontmoeting. Echt heel erg leuk! Al vond ik het bezoekje aan Niagara on the Lake; tsja wat zal ik ervan zeggen. De Falls zijn prachtig; maar daarom heen is echt een kermis gebouwd. 2 casino's en één grote straat aan kermisattracties, fastfoodketens etc. Verder is het er nog wel erg mooi met parken en plekjes om te zitten en te genieten van de natuur. Wat ik ook nog wel even heb gedaan.

Bijzonder maar ook; don't go there if you don't need to.. 'the Rainbow Bridge'. De brug die Canada met Amerika scheidt. De douane zit daar en veel touristen denken wel; ach nu ik ZO dichtbij ben; ik ga de grens even over en dan kan ik voet op de US grond zetten; maar wat ik van mensen hier uit het hotel ook begreep; ze zijn vreselijk streng en sommigen hebben soms -for no reason- 2 uur in quarantaine gezeten. En zit je eenmaal in de procedure; dan kom je er ook niet meer uit. Dus ik heb de gok maar liever niet genomen. Al was het wel leuk; als je eenmaal zo dichtbij bent.

In de bus terug zat ik naast een oude man; John. Retired already maar vol met verhalen; hij had een season pass en kwam hier meerdere malen per week; Holland - ohhh Nijmegen! De eerste Canadees die niet Amsterdam noemde. Ik vond het zo leuk! There's were all the intellegent students come from. Hij had hele verhalen over de immigratie en de oorlog. Erg leuk want daar heb ik m'n Profielwerkstuk destijds over gedaan. En een leuke afleiding op m'n weg terug. Dit is echt wat ik zo leuk vind aan de mensen hier; hun warmte en laagdrempeligheid; niet die individualisering maar altijd in voor een praatje. En nog leuk ook! :) Dit was een onverwachte; hele mooie dag weer! En nu.... op naar het Keane Concert in Molson Canadian centre!

Liefs Esther

Dirk

Wow!! Wat een Fantastisch verhaal weer! Leuk! Veel plezier straks , heb je ook nog op zo'n boot gezeten eigenlijk? Of is dat vanuit het Amerikaanse gedeelte? X

Lau

Prachtig verhaal, prachtige foto's en wat ontzettend leuk dat je zomaar met een gezin hebt op kunnen trekken! En die hadden nog 2 dochters van jouw leeftijd ook (hadden ook 2 etterige zoontjes van 10 kunnen zijn geweest ;))!
Heeeeeel erg veel plezier bij Keane straks,

xx Lau

Mathias

Ahhh, wat super!! Tis nu echt overduidelijk dat Canadezen gewoon ontzettend aardig zijn.... wow

Kun je nagaan, ben je er al een keer geweest in 2006, en ook nu is het gewoon nog steeds adembenemend! Dit keer Maid of the Mist overgeslagen? ;) Mooie foto's!! xx

Harmen

Het ziet er allemaal weer prachtig uit!
En zo zie je maar, Didam is famous all over the world ;) Kende hij Braamt ook? ;)
De oude man heeft trouwens helemaal gelijk, er komen hele intelligente studenten uit Nijmegen (a) ;)
Veel liefs Harmen

Marije

*zwijmel*

opa en oma

Wij worden gewoon jaloers van al die mooie verhalen veel liefs

Marja

Mooie foto's en verhalen van je trip in Canada!

En vriendelijk zijn canadesen zeker dat heb ik zelf mogen ervaren in 2006 toen ik met mijn moeder voor 3,5 week op rondreis was.

Tot maandag!

Rozemarijn

Hoi Esther,

Net terug van een paar dagen Porto heb ik vanavond al je verhalen gelezen en de foto's bekeken. Mijn vakantie was leuk en Porto mooi, maar jouw verhalen en foto's overtreffen dat zeker!

Enjoy!

carin

Hey Esther,

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen,
zo ontzettend mooi die foto's en het reisverslag, ben zoooo jaloers!!!! Ik wil ook!!
Wat bijzonder de ontmoeting met de Fam. Wilson.
Dat is toch ook echt bizar dat de vader Didam kent!!!
Je kreeg de groeten nog van tante Margriet en de complimenten voor je mooie reisverhalen. Ook van vrienden van haar.
Ben ook benieuwd hoe het concert van Keane was.
Hoor het allemaal wel.

Liefs van Carin.

Gaby

Lieve Es,

Ben weer terug in 't koude kikkerlandje, na een weekje Rhodos en geniet van je verhalen! Wow, echt indrukwekkend! Kan zo het vakantiegevoel nog lekker vast houden. Wat een gave foto's trouwens! Goed om te weten dat je geniet en dat je het zo naar je zin hebt. Je hebt 't ook echt verdiend! Indrukwekkend dat de mensen daar zo hartelijk en open zijn. Kan me goed voorstellen dat je zo 'verliefd' op Canada bent!

Geniet nog van je tijd daar en pas goed op jezelf!

Heel veel liefs,
Gaby

Rosan

Wauw, wat een super mooie verhalen zeg!! Je schrijft goed en ik word spontaan jaloers op alles wat je daar ziet, doet en meemaakt! Wat super fijn dat contact met dat gezin! ;) En wat een toeval dat Didam bekend is.. haha wat is de wereld toch klein he! :P Je foto's zijn echt prachtig allemaal en je ziet er ontzettend goed uit!! Nou bruine bimbo, geniet nog heeeel erg van alles daar!!!! Heel veel plezier, zorg goed voor jezelf, neem het ervan en als je terug bent word je overspoeeeeld met vragen! Haha, hopelijk was Keane ook nog geweldig en maak je nog heel veel mee die laatste dagen! Enjoy, enjoy, enjoy lady!!!! Veel liefs uit dit kikkerlandje en tot snel (L)!!

Sander

Geinig, hoe jij de bevolking hier ervaart. Ik ben er inmiddels aan gewend , en zelf vercanadeest.
Ik kreeg laatst in nederland het commentaar "jee.. jij lult ook met iedereen zeg.."
Laat de verhalen maar doorkomen, ik lees ze met plezier.
Als je eens in Ottawa bent kun ke altijd bij ons terecht.
(Tja, da's ook weer zoiets Canadees.. hahahah)

Esther

Sander; haha wat leuk is dat; nou ik vind het alleen maar een ontzettend leuke en mooie eigenschap en zou zeggen; houden zo! Mensen die het niet op prijs stellen kunnen het altijd aan geven, niet?
Helaas kon ik niet naar Ottawa; maar van mensen die Frans-Canada hebben bezocht hoorde ik er ook veel mooie verhalen over. Voor de volgende keer zou ik heel graag het 'bekende' rondje Montreal, Quebec-city en Ottawa aandoen. Dus ik houd je aanbod zeker in m'n hoofd, hihi ;)
Groetjes, Esther

Rinckle

You should turn your face in front of camera, All of your picture are good, I love them all, & I had copied them all, wow such a real pictures
Besides canada a real NATURE

Rinckle

Do you have the same web-site in english, I want to read each and every thing from your given web-site
I still love those pictures

Longo Ornella

Bij het lezen van je verhaaltjes, je ervaringen... mijn hartje gaat er zo van openbloeien... echt!

Mooi Esther! Heel mooi...

Geniet van de natuur, geniet van de mensen, geniet van je tijd!!! Geniet van alles!!!

Knuffeltje

Linda

Wat een belevenissen !!!!!!!!!!!!
Fijn dat je allemaal leuke en gezellige mensen ontmoet om je dagen met plezier mee te vullen.
Fijn dat je zo makkelijk contact kunt maken, goed van jou. Ik weet niet of dat nu alleen ligt aan die spontane mensen daar............? Jij kunt ook erg makkelijk contact leggen en daar trek je ook nu je voordeel van!!!!!
Geniet!!!!!!!!!!
Kus Linda