* Esther in Canada.

Eerste dagen in Timmins

The real deal!

He lieve allemaal, gisteren toen ik in Timmins aankwam maakte ik al een begin aan een berichtje maar ik kreeg de kans niet meer het af te maken. Omdat het nu al laat is maar ik graag veel wil delen ga ik het toch maar gewoon plaatsen en het vervolgens afmaken met m'n update van vandaag!

Maandag 2 augustus 17.00 uur: Even een heel kort berichtje vanuit Timmins dit maal. Om te laten weten dat ik vanmorgen om 12.15 uur ben geland in Timmins. En waar ik in eerste instantie een beetje gek gevoel had om Toronto te verlaten ben ik nu alweer heel blij om hier te zijn. De vlucht ging goed; het was een klein vliegtuigje; met maar maximaal 50 passagiers; 1 stewardess.. En als je dan noordwaarts vliegt; alleen nog maar bomen, bomen en meren. Prachtig!

Timmins vanuit het vliegtuig
Maar dan ga je de échte natuur in. Weg uit de stad. En dat is toch ook wel prachtig.
Een maal op Timmins Airport aangekomen, dat welgeteld uit 1 gate bestaat; stond Tracy me al op te wachten. Het was super haar weer te zien. En ik moet eerlijk toegeven dat ik wel zenuwachtig was; zou het nog wel weer goed gaan; zou ik geen black-out krijgen met de taal? Maar het ging super! En het was heel fijn haar weer te zien. Ze had speciaal haar Shania-auto van the Centre mee, stoer om daar in te mogen zitten.
We hebben de hele weg terug aan een stuk door gekletst en was fijn en leuk. Heel vertrouwd weer. En wat is dit dan écht het platteland van Canada. Vooral bomen, bijna geen auto's en mensen...rust.. tóf! Samen met Tracy eerst naar het Shania Twain Centre gegaan. En nog een hoop dingen gedaan maar ik kan dat helaas hier niet delen ook ivm hun privacy. Wel een hele overwinning en uitdaging voor mij was; en mama gaat me echt uitlachen hierom, is dat ze zei; okee wat zullen we als 'welkoms lunch' voor je doen? Wat vind je ervan om samen Sushi te gaan eten?! En nou ja; ik lust álles maar ik heb nog nooit Sushi gegeten omdat ik altijd denk dat ik dit niet lust en ik geen vis eet al weet ik dat het ook vega bestaat. Maar..ja dan kom je hier wil je ook niet lastig zijn en Tracy zag m'n gezicht en zij lachen; ik ga je uitdagen; 'You're in Northern Ontario now; you SHOULD try Sushi and you'll love it!' (Inderdaaddé combinatie; Canada en sushi..;))Dus ik dacht; jaaa ik ga het ook gewoon doen. Dus daar ging ik, haha. En het was echt héél erg lekker, en we hebben flink gelachen want we hebben er beide een bende van gemaakt met eten; maar het was super leuk en veel bijgepraat. Een warm welkom. Daarna samen gezeten in de achtertuin van het Shania Centre,
voor degene die het niet precies -meer- weten, Tracy is eigenlijk manager ook van het Shania museum, en toen kwam het VOLGENDE gave al;

Ik dacht even dat ze me voor de gek hield maar ze vertelde over de dag ervoor; er was toen een beer gevangen op het terrein; en toen kwam een andere medewerkster er aan; Tracy was mij oppikken op het vliegveld en op dat moment was er wéér een gesignaleerd; nu de moeder (de beer van de dag ervoor was gevangen en terug gebracht naar een veiliger gebied ook voor de beer). Dus de politie kwam een half uur aan om te 'helpen' zoeken; al deden ze niet veel meer dan kijken; wat wij ook wel konden; haha! Dus amper een paar uur hier; liep ik op het terrein/in de natuur beetje voorzichtig op zoek naar een BEER! :p haha! Dat is nog eens 'the real deal'. Al moesten we de rest van de dag wel voorzichtig zijn. Helaas hebben we hebben niet meer gezien.

In het Shania Centrum hangen en staan veel dingen van Shania, allemaal gedoneert door haar zelf aan het museum. Het is een officieel museum van haar waar mensen van de hele wereld komen en dagelijks veel bezocht wordt, maar voor mensen vanuit de plaats zelf een community plek is ook. Er staan van standaard 'platen' en awards die je zou verwachten uitgestald tot de meest bijzondere dingen gedoneerd door Shania tot haar trouwjurk als voorbeeld (Dat er toevalalig ook écht hangt).

De ontvangen platen muur, waarvan 2 uit NL! Slechts een kleine selectie.
Het is erg mooi; al is het nu m'n 3e keer dat ik in Timmins ben dus in die zin niet echt 'nieuw' maar natuurlijk altijd erg leuk om te zien. En gewoon altijd leuk om te zijn! Tracy was nog druk voor de voorbereidingen van de Fan Conventie die donderdagavond start; dus ik was wat aan het praten met wat andere medewerkers op maandag; toen ze ineens vroeg of ik wilde helpen; ze had met het afhalen van een dure jurk van een award uitreiking van Shania (die ze ook had gedoneerd) per ongeluk de rits eraf getrokken, en tsja, of ik hem eraan wilde naaien want ze kreeg het niet meer voor elkaar. Haha, daar stond ik dan met zo'n dure designers jurk speciaal op maat gemaakt; hopend dat ding niet nog meer kapot te maken. Maar wel weer een hoop lol gehad met de mensen daar. Leuk om te mogen doen! Al hebben we allemaal onze handen moeten gebruiken om het nog weer beetje toonbaar te maken; en dat voor een dure jurk; je zou betere afwerking verwachten! ;) Erg leuke ervaringen! En dat allemaal amper na een paar uur terug te zijn.

'S Avonds kwamen Bianca en Marja ook aan in Timmins en heb ik later nog een wandeling gemaakt met Bianca; heerlijk toen de zon wat zakte want het is heet hier; ook rond de 30 graden en dat zo hoog het noorden in; niet iets wat ik had verwacht!
Rivier dat langs de weg hier loopt. Alles zo lekker rustig terwijl dit eigenlijk in het drukke gedeelte is van de stad. Stel je dus maar voor hoe het is toen we echt de afgelegen stukken inreden, zonder weg haast..

Dinsdag 3 augustus: Vandaag hebben we lekker gewandeld door het dorp/stad en ook weer van alles gedaan in het Centre. Verder heeft Tracy me over weten te halen samen met Bianca om toch in de Gold Mine te gaan; ik durfde het niet; zoveel miles de grond in; de lucht in vind ik niet zo erg; maar de grond in vind ik echt eng. Anderzijds schijnt het echt heel indrukwekkend te zijn en heb ik al die andere keren nog niet gedaan gezien m'n angst; m'n familie weet nog wel van toen in Frankrijk toen ik klein was; dat zal ik nooit meer vergeten in die grotten! Maar Tracy vond het tijd om een andere angst te overwinnen; haha! En ze had het zo ook met haar dochter gedaan, dus we gingen via de achterkant zodat we ten alle tijden terug naar boven konden. En dat was fijn, en I did it!
Klaar om onder de grond te gaan; nee grapje ik kon pas weer lachennaderhand dus deze moest ikeven maken afterwards ;)En ben er best wel trots op; heb niet de tour gedaan want dat is bijna 2 uur ver onder de grond door, maar ben er wel even geweest en een klein stukje gedaan, gewoon met ons drieen. En het is echt wel heel bijzonder. Dat goud; waar Timmins feitelijk door kan bestaan en een vestiging door is geworden; de grotten en de diepte; al vond ik het eng om verder weg te lopen van de 'weg' om hoog. Maar I did! En er is bewijs, haha.
Ik in de Goudmijnen van Timmins, diep onder de grond.

Er is zoveel dat ik zou willen delen maar ik kan/het is niet slim om alles online te zetten in dit geval, maar zo blijft er ook nog veel om thuis te vertellen! :) En ik ben bang, zeker vanaf donderdag dat updaten bijna niet meer zal lukken als ik nu al zie hoe weinig tijd er is. Al is ook hier bijna overal wireless verbinding want me echt verbaasd zo in de middle of pretty much nowhere. Helaas nu maar een paar en niet zulke bijzondere foto's en ik ben vast ook de hélft vergeten te schrijven. Maar jullie weten nu in ieder geval; ik ben hier en heb het héél erg fijn en leuk en ben heel erg goed en ontzettend warm ontvangen.


Oh het is zo'n verschil met Toronto hier, maar ik moet zeggen; ik vind dit eigenlijk nog zoveel leuker! Dit is echt 'het leven in Canada'. Het bos in, de huizén waar ze wonen maar de kleine communities dat echte plaatsjes op zichzelf weer zijn. Ja.. bijzonder en veel. En tegelijkertijd is het gewoon vooral héél gezellig. Ik ga nu lekker slapen.

En voor ik het vergeet; ik wil echt benadrukken hoe geweldig leuk ik al jullie reacties vind, echt bedankt. Zo voelen jullie toch heel dichtbij!
Liefs, Esther

Reacties

Reacties

Dirk

Jaaaaa Ge-Wel-dig!!!!!! Wat een gaaf verhaal beren EN sushi nu ben je pas ECHT in Canada! Haha ik vind het heel stoer dat je toch de mijn in bent gegaan!! Nou slaap lekker, kan niet wachten tot het volgende verhaal
Liefs x

Harmen

Vast een domme vraag, maar hoe vangen ze zo'n beer eigenlijk..? Lijkt me niet zo makkelijk (lees vrij gevaarlijk) namelijk ;)
Super om te horen dat het (hoewel ik me dat haast niet meer kon voorstellen ;)) nog steeds beter en beter wordt! :) Geniet!
Liefs Harmen

Lau

Super verhaal! Heel erg stoer dat je twee enge dingen hebt durven doen, maar ook lachen dat je gelijk zo geintegreerd bent in het dagelijks leven en meezoekt naar een beer en ritsen weer aannaait!
Prachtige foto's ook, ik kan me heeeeeeel erg goed voorstellen dat je geniet van het Canadese leven en alle natuur!
xx Lau

Marije

Jeetje, dat zijn een hoop avonturen: beren, grotten, sushi! En ondertussen ook nog even je kleermakerstalenten in de strijd gooien? Je bent goed bezig! :-) Heerlijk om te lezen dat je zo geniet!

Linda

Fijn dat je je zo goed voelt en dat je zo geniet van het platteland. De rust en de natuur brengt je naar je eigen rust zodat je dicht bij jezelf bent en dit is waarom je je angsten kan overwinnen. Je hebt vertrouwen in de mensen om je heen en in jezelf!!!!!!!!! Goed gedaan Es om die grot in te duiken. Wat zal die ervaring van in Frankrijk weer opgespeeld hebben toen je er voor stond om in de goudmijn te gaan....maar je hebt het gedaan, wauw. Ik zou niet weten of ik het zou doen.
Veel plezier nog in Timmins en ik hoop voor je loslopende beren meer. BRR eng hoor...

Liefs Linda

Papa

super Es,dat je na Frankrijk nu weer de grotten in durfde, super! Dit zijn al weer hele andere foto's dan vanuit Toronto,maar ook heel leuk.
Geniet maar lekker!!!!!!!

opa en oma

wat een overwinning zeg ! geniet nog maar lekker heel veel liefs

Phileau

Hey Wauw, Wat een dappere dodo ben jij dat je allemaal van die dingen aangaat joh!!! Goed van je, en overwinningen zijn achteraf zo heerlijk! Echt leuk om te lezen dat je reis nu weer een hele andere fase in is gegaan en je in een ander canada bent! Fijn dat ze ook allemaal dignen met je ondernemen en een beetje voor je zorgen! Goed bezig meiske, ga zo door en keep on writing, die verhalen ga ik nog missen straks haha.

Kus

Mathias

Wow....amazing!! Esther In Wonderland ;)

Heb zo de neiging op de vliegtuig te stappen en weer met de fancon te zijn! Superaardig van Tracy allemaal.....doe ze de groetjes en veeeeel plezier!! Komt er dit jaar btw nog een special guest of ben jij dat dit keer? haha

X

Gaby

He Stoertje!

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en zo hartelijk ontvangen bent! Echt supergaaf wat je allemaal mee maakt, blijven genieten he! En pas goed op jezelf!

Heel veel liefs,
Gaby

Berry en Ada

Ha die Esther,

We genieten weer elke dag van je verhalen !
Wat geweldig Nigara en loop je iemand tegen het lijf die het plaatsje Didam kent en ook nog het bedrijf Vink.
Wel heel toevallig. Geniet er nog van. Tot binnenkort.
Groetjes uut Diem oftewel DIDAM !

Carin.

Hey Es,

Het word steeds spannender al die verhalen.
Ik sta perplex, beren vangen haha, sushi eten???? Het moet niet gekker worden. Ga je me ook een keer meenemen voor sushi eten??
En dan ook nog eens een grot in, ik vind het werkelijk bewonderenswaardig hoe jij je grenzen aan het verleggen bent.

Geniet!!!!

Liefs, Carin.

Kim

GAAF! You go Girl :D x

rinckle

wow that all great pictures, I love that

deborah

lieve meis,
wat super om te lezen allemaal! heel fijn dat je zo aan het genieten bent van alles en je daar zo hartelijk en warm wordt ontvangen! dat zal je vast goed doen! hou dat gevoel vast meis en geniet van je laatste weekje in canada! het is om voor je het weet!
Geniet meis en neem je herinneringen allemaal mee!

Thom

Hoi Esther,

Bedankt voor je kaartje op mijn verjaardag.

groetjes Cora

Thom

moet natuurlijk groetjes Thom zijn.

Longo Ornella

Dag lieve Esther,

zo een zalig schrijven terug... wat jij allemaal mag meemaken zeg... schitterend vind ik het! Eerlijk waar!

Een beer...????????? :D Ma kom zeg... zo zot gewoon! Jammer dat je net niet iets meer te zien kreeg hé daarvan...

Die auto is ook heel cool!!! Fijn dat ze jou daarmee kwam ophalen :)

Prachtig lijkt het me daar... de plek zelf, de natuur (zalig zou ik het vinden, die rust, de vergetelheid van zoveel gebeuren, omringd door zoveel puur en mooi!), het museum ook uiteraard... en dan gewoon 'het leven' daar... het is zo anders toch, dat lees je gewoon uit je verhalen al!

Vindt het eigenlijk wel grappig van die jurk die je mogen naaien hebt... je voelt je nu toch wel vereerd hé meid!?

En dan die sushi... ik heb dat eerlijk ook nog niet gegeten... ik weet eigenlijk niet waarom, maar het spreekt me zo niet echt aan, terwijl ik net al veel gehoord heb hoe lekker dat wel is... dus petje af voor Esther zou ik zo zeggen en nog beter dat je het lekker vond ook!

Meid zit er maar niet zo erg mee als het updaten wat te krap is nu... vertel het achteraf dan maar eens en vooral geniet nog!

Liefs Ornella

Longo Ornella

En zou ik het haast vergeten... You've done it alright!!! Echt goed meid dat je het aangedurfd bent even onder de grond te gaan, want ikzelf zou ook wel wat schrik hebben, maar deed ik het niet, dan zou het me achteraf wel spijten, niet?
Dus knap meid!!!

You go girl!!! GREAT!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!