* Esther in Canada.

Voeten op Canadese bodem.

23.30uur Canadese tijd en in Nederland is het nu zo'n half 6midden in de nacht. Bijna een hele dag wakker; maar dat is het dubbel en dwars waard om daarentegen te kunnen zeggen dat ik dit berichtje vanuit Downtown Toronto, Canada; schrijf!

Nadat ik vanmorgen door opa en mama was uitgezwaaid op Schiphol en daar samen met Alice ingechecked was, begon de reis dan echt. Op wat kleine hindernisjes na, dat reizen ook wel iets eigens geeft, is alles heel soepel verlopen. Inchecken duurde even want we bleken niet de enige die op tijd aanwezig waren! ;)Gelukkig een hoop te praten en zo konden we vrijwel direct boarden! Alles verliep prima en de middag vloog voorbij. Eigenlijk helemaal geen spanning vooraf, ik was geen moment bezig met vliegen, wat ik liever niet zo graag deed.

Alice en ik klaar voor Boarding in Amsterdam

Het leek erop dat we om 15.20 uur gewoon het luchtruim ingingen, maar het werd iets later; want 14 passagiers waren nog niet aan boord, waardoor we uiteindelijk pas om 16.45 uur Schiphol verruilden voor het luchtruim. Maar onderweg is de achterstand zo ingehaald en kwamen we 8 uur later alsnog op de gewenste tijd aan op Toronto Pearson Airport.

Zodra we opstegen kon ik ein-de-lijk m'n 'Vliegpost' openen; zowel van Gaby als Renske, dank je wel! Heel erg leuk en dierbaar. Dat draag ik dicht bij me. Verder verliep de vlucht prima en heb ik zelfs niet eens geslapen wat ik wel had verwacht. We vlogen via Engeland, Schotland naar Groenland en via de provincie Labrador (Canada), Quebec, naar uiteindelijk Toronto. Boven Groenland hadden we prachtig zicht op het gebergte inclusief sneeuw. Daar een kleine impressie van.

Eenmaal op Toronto Airport ging alles goed met de koffers die we binnen 20 minutenweer in bezithadden al had Alice een klein probleempje met de douane en moest ze even mee naar achteren. Gelukkig had ik haar na 10 minuten 'weer terug'. Even spannend was het wel! Al die vragen... we gokken het erop dat het steekproefsgewijs was!

Meteen op weg met de Shuttlebus naar het hartje van de stad met een prachtig zicht op Lake Ontario... Het weer overigens 27 graden met een klein beetje bewolking. Veel mensen aan het meer aan het fietsen en wandelen. Wat wilden we er graag bij gaan zitten en even ontspannen; maar voor vandaag niet meer eerst op weg naar 't ho(s)tel; gelukkig nog een hoop dagen te gaan.

Uiteindelijk mijn halte om uit te stappen en daar afscheid van Alice genomen, morgen zie ik haar weer! En toen op zoek naar m'n hotel, de grote stad in! Waar ik meteen al aangesproken werd door een vriendelijke Canadese man die doorhad dat ik uit Nederland kwam en niet uitgepraat raakte over 'Soccer!' en er op stond me te helpen met m'n koffer. Wat een ontvangst! M'n hotel ziet er vooralsnog goed uit; het is een College hotel met dus veel studenten en jonge touristen met hetzelfde idee hier als ik. Leuk en zo al gauw wat contact gelegd!En dan is dit pas dag één! En als bewijs dat ik écht in Toronto ben even snel een foto vanuit m'n hotel raampje; te moe voor meer op dit moment. Maar dat komt gauw, beloofd.


Een hoop impressies. Echter de kern van dit bericht; Ik ben veilig geland in Canada! Nu eerst tijd voor wat slaap; en dan morgen tijd om op pad te gaan! Bedankt voor alle berichtjes!

Veel liefs, Esther

Reacties

Reacties

Robert

Awesome Esther!! So glad you're here again, having a great time I see!! :D

Lau

Mooi verhaal, Es! En jemigdepemig, wat een prachtig uitzicht vanuit je hotel!

Geniet ervan!
Lau

Karen B

Oooh super Es. Geniet er maar met volle teugen van.

Toen ik in Canada was werd ik er elke keer tussenuitgepikt voor controle. Een van de laatste douaniers zei dat dat bij haar was omdat ik vriendelijk keek en ze dus hoopte dat ik niet boos zou zijn... haha.

Harmen

Super fijn om te horen dat het allemaal zo goed gegaan is! :) En de foto's zien er echt gaaf uit. Wat een view zeg!
Hoop dat je fijn aan het slapen bent.

Veel liefs Harmen

Annelie

had niet al zo snel een berichtje verwacht! Leuk te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven lieve es

Linda

Lieve Esther,
Fijn dat je veilig geland bent!!!!!!!!!!!!
Now the trip start lady Esther, enjoy it to the limit.

Liefs Lin

Dirk

Fantastisch!!!! Geniet lekker vandaag, maar vergeet niet dat je er 2 weken bent:-p valt het achteraf mee met het tijdsverschil? Liefs

Flootje

Lieve Es, wat heerlijk om dit te mogen lezen. Ik vind het zo enorm fijn voor je!!! Het is zo fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je even iets heel anders kan doen, wat eigenlijk zo veel meer bij het leven hoor dan bepaalde andere zaken. Ik geniet vanuit hier met je mee... ben ik ook een klein beetje weg uit die baggerzooi hiero ;-).
You're in my thoughts!

Hugs and Kisses

Floo

Gaby

Hai lieve Es,

Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen, ondanks de vertraging. Ik vond 't zo raar om te zien dat ik een sms van jou had, want had verwacht dat je al lang in de lucht zat. Haha dat was wel grappig! :)

Ben blij dat je de 'vliegpost' leuk vindt!

Geniet van je tijd daar!
Liefs Gaby

Typmiep

Heeej lieve Essie, wat fijn dat je bent aangekomen in Canada! Geniet er van lieve schat!

(((ESSSIE)))

Liefs, linda

Saar

Hé Es,

Sjeemp, dat ziet er mooi uit allemaal zeg (Jij, die wolkendeken, de stad..) Ik weet nog dat ik over Groenland vloog (maar dan richting L.A.), echt één groen-witte droomwereld.
Ik hoop dat je heel erg veel zult genieten, nieuwe mensen zal ontmoeten, zult ervaren dat er ineens zo veel meer in je rugzak of koffer zit. (En nee, dan doel ik niet op rare bommen of negatieve bagage uit het verleden. Kracht! Zin in het leven :) )

Kom lekker bij, kijk je ogen uit and take care.

Xx
Saar

Janke

Heey lieve meid,
Wauw you are there!!! In Canada!!
Ongelofelijk wat snel! En helemaal vind ik het geweldig te bedenken dat jij dit helemaal vanuit Canada schrijft, dat is gewoon niet te bevatten echt heel bijzonder!!
Wat een prachtige foto's en wat goed dat je daar al contacten hebt gelegd!! Dan voel je je gelijk wat minder alleen.
Ik kijk met spanning uit naar je volgende verhaal!!
Geniet ervan!! Maar volgens mij doe je dat al heel goed ;)
Liefs Janke

jolanda

heeej lieve es, fijn dat je goed en veilig bent aangekomen en nu.........genieten
liefs

Gonzalo.

;-) Nice trip ;-).

Winifred Baatsen

Hee Esther!

Fijn dat je veilig bent aangekomen! Ik hoop dat je in alle opzichten kracht opdoet tijdens deze reis en vooral dat je lekker kunt genieten van dat wat jou zo aan het hart gaat!!!
Maak er de tijd van je leven van, plezier en ik houd deze site in de gaten voor al je belevenissen!!! Spannend hoor.

Liefs Winifred

Opa en Oma

Fijn dat de vlucht goed is verlopen.
en nu genieten van al het moois wat er te zien en tebeleven valt.

Carin Scheerder

Hey Es,

Geweldig om te lezen dat alles voorspoedig is verlopen.
Kan niet wachten om je belevenissen te lezen.

Geniet ervan!!!

Liefs Carin.

Lianne

Goed wat van je te lezen! Heel veel plezier in de big city en maak maar veel fotos :-)
X Liii

Longo Ornella

Je bent een kanjer!!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!