* Esther in Canada.

Centre Island en meer.

Omdatik heel erg moe ben en niet zoveel tijd heb, maar wél graag wat meer over gisteren wil delen met jullie, daarom een klein foto verslagje om een impressie te geven!

Ik ben gisteren 's morgens een beetje gaan skimmen door de stad. Met het idee op zoek te gaan naar een supermarktje (heel beschamend overigens bleek deze vast naast mijn hotel te zitten) werd ik door m'n enthousiasme letterlijk de stad ingeslurpt en ging ik 's morgens al vroeg op pad. Ik had geen zin meer om flesjes water in te slaan, dat zou ik later wel doen. Eerst gebouwen bekijken, foto's maken zoals een echte toerist! Ik voelde me net een klein kindje in een hele grote snoepwinkel. Geweldig! En zo liep ik over Yong Street steeds meer richting Lake Ontario richting Front Street en de Boulevard, Bay Street.

Ik was die ochtend al om half 5 klaar wakker en had het kunnen rekken tot half 6. Ik denk toch de jet-lag die me parten speelde. Gelukkig kon je vanaf 7 uur al ontbijten en dus was ik vanaf 8 uur al lekker op pad door Toronto, wat was het nog rustig in zo'n wereldstad! Heerlijk wel hoor. En al lekker warm. Overigens werd het gisterenmiddag ruim 30 graden, het leek nog wel warmer dan in Nederland de laatste tijd.

Uiteindelijk kwam ik bij Dundan Square uit, waar ze ook een prachtig enorme Céline Dion banner hadden hangen, formaat ENORM, dat we in Nederland niet kwijt zouden kunnen. Leuk om te zien.
En natuurlijkHard Rock Cafe.

Te midden van Dundan Square heb ik even gerust. Genoten van een kindje dat speelde in een watervalletje midden op zo'n Square met druk verkeer, en haar vader dat rustig de krant las. Het kan hier allemaal. Leuk is dat mensen naast je komen zitten en met je praten. Oprecht geinteresseerd zijn in wat je 'hier brengt'. Europa machtig interessant vinden en zelf de 'Canadian border' nog nooit gecrossed zijn maar dat altijd nog zouden willen. Ze hebben bewondering en interesse en zijn zo beleefd en hartelijk. ZO fijn en leuk is dat!

Dundan Square

Daarna ging ik verder en heb ik van alles nog weer gezien. Een kop thee gedronken bij Second Cup. The old City Hall bekeken waar een memorial staat. Later ga ik er echt allemaal de tijd voor nemen, nu slechts 'even snel een glimp opvangen van'. Het mooie is ook. Je hoeft maar even stil te staan, met een map in je handen en er staan al 2 Canadezen om je heen of ze je misschien kunnen helpen. Zo'n contrast met in Nederland; daar moet je om de weg vragen en vinden mensen het haast een belasting om daar even te tijd voor te nemen. Ik voel me hier echt welkom, warm welkom. Al voel ik me zélf dan soms wel wat lomp en bot hoor, ;)

Old City Hall

Om 12 uur stond Alice voor Westin Harbour Hotel te wachten op me. Dat we elkaar dan weer vonden midden in zo'n enorme stad voelt dan toch wel bijzonder! WAT een hotel zeg, jeetje. We zijn stiekem even naar binnen gesneaked, we waanden ons gewoon gasten. hihi. Geen beroemde mensen gezien, maar het lukte ook nog. Natuurlijk even een fotootje genomen daar binnen, maar beetje zenuwachtig zien we er wel uit, bang om weg gestuurd te worden ;)

Omdat we allebei wel wat last van onze jet-lag hadden en het écht heel warm was, besloten we met een ferry naar Centre Islands te varen. Om daar lekker rustig aan te doen. En dat was heeerlijk! Prachtige view op Toronto en zo bijzonder aan Centre Islands is dat er geen auto's mogen komen. We hebben daar in gras gelegen de hele middag; samen gekletst en genoten van de zon. Beetje verbrand, maar ach! En lekker uitgerust. Het klikt heel goed tussen ons en dat is echt leuk!

Later kwamen we tot de ontdekking dat Centre Islands zo groot is, ik denk wel als de plaats Arnhem of Den Haag? Er gaan 3 ferries naar 3 Islands weer, dus we gaan zeker nog eens terug, dan gaan we fietsen huren ook. Maar nu waren we gewoon te moe.
Op de ferry
View Toronto Skyline vanaf de ferry
In de avond gingen we uiteten met een ander meisje uit Alice haar hostel; Miriam, zij was net aangekomen vanuit Montreal; was heel erg gezellig en samen gekletst zo leer je zo snel mensen kennen. Toen het al laat werd ben ik terug gegaan naar mijn hotel. Maar daar raakte ik met 2 studenten uit Arnhem! aan de praat die problemen hadden met hun laptop. Dus toen werd het nog weer later. Zo is de wereld ineens zo klein he. Vervolgens met Sam uit Dubai die al ruim 12 jaar in Toronto woont een avondwandeling gemaakt door University Park. Was echt ook mooi zo savonds. En verkoelend na zo'n warme dag. Daarna gauw m'n bed in gegaan want het was al weer veel te laat.

Nu ga ik even op pad naar Kensington Market. Morgen met Jasmine die hier studeert naar Distillery District en 's avonds met Alice naar de bioscoop of het theater hier. En.. zaterdag ga ik naar Algonquin Pronvicial Park (natuurpark) daar ga ik kanoen en hiking! Vandaag afgesproken en heb er echt ontzettend veel zin in. Een hele uitdaging maar ben heel benieuwd naar wat meer de natuur in als tegenhanger van de stad.
Ik heb meer foto's gepost in een nieuw foto album hiernaast, daar kun je ze allemaal vinden door op 'foto's' te klikken en dan Woensdag 21 juli'.