* Esther in Canada.

Algonquin National Park; Wauw!

Algonquin Provincial Park gisteren. Wauw. Wat was dat prachtig zeg. Ik heb er echt zó van genoten. Het was de busreis erheen zeker dubbel en dwars waard.

Fijn was dat Tsveta uit Spanje er ook heen van m'n hotel dus we er samen heen gingen (ze studeert hier nu, ook psychologie trouwens!) 3,5 uur rijden dus daarom al vroeg op pad. Maar eigenlijk ging het heel snel. Voor de Shania fans onder ons.. we kwamen door Muskoka, daar waar Shania een cottage heeft, ik heb toch stiekem eventjes extra opgelet ;) En natuurlijk door Huntsville. Daar waar Shania haar carriere jaaaren geleden allemaal begon at Deerhurst Resort. En het leuke was. Op de terugweg gingen we hier stoppen voor dinner! Stiekem genoot ik wel een beetje. Niemand uit de bus wist dit natuurlijk.


Maar ik dwaal af; Algonquin Provincial Park! Het grootste Natuurpark van Canada zo ongeveer. Voor je orientatie gevoel; het is zo groot als 1/3 van Belgie. Onmogelijk voor ons dus om er in 1 dag een beetje het idee te hebben dat je al maar een déél ervan gezien te hebben. Maar we gave it a try! We hebben toch echt wel een hele mooie tijd gehad. Het bestaat uit veeeele meren en ontzettend veel wandeltracks. Het is niet toegestaan om er te wonen, wel kun je kamperen. Dieren worden er uiteraard beschermd. Het is er in 1 woord echt práchtig. Zoveel natuur en het is gewoon niet te beschrijven; je rijd gewoon rustig nog 20 minuten en dan zit je pas weer bij een volgend 'punt', waar wij alweer in een volgende 'stad' zijn in Nederland? Hier zit je dan nog gewoon in hetzelfde park! haha. We hebben als eerst gekanoed op 'Canoe Lake'.
Echt geweldig leuk om te doen, zooooo peaceful en mooi. Ondanks dat de wolken nogal dreigend waren.. je leert al gauw hier in Canada dat dit niet zegt en zoals je op de foto's ook zult zien; het lijkt koud maar de temperatuur was rond 27 graden! Zo leuk ook; het meer was zo groot maar je kon mensen aan de andere kant horen praten. Tegelijkertijd rust all over. Echt van genoten. En alles is ZO groen.
Samen met Tsveta veeeel gepraat over al haar reizen. Ze komt van oorsprong uit Bulgarije maar woont al 14 jaar op Mallorca met haar familie. Maar heeft ook al in Finland, Londen en Vancouver gestudeerd. jaloers hoor!

Samen met Tsveta in de canoe midden op Canoe Lake! Na een break gingen we naar de Hiking Tracks waar we een wandelroute door de woods hebben gedaan om uiteindelijk op een Lookout Point te komen en ook daar hebben genoten van het uitzicht. Helaas werd steeds geadviseerd je camera in de bus te laten dus ik heb ook niet zoveel foto's.

De routes waren soms ook erg up and down! Maar toch een paar om een impressie te geven! Het was gewoon ZO adembenemend en met name de rust. Ik zou daar echt wel willen wonen... Helaas geen beren gezien, wel ontzettend veel chipmunks trouwens!
Trees, so mooi groen!
Met Tsveta samen
Down the tracks
Justin onze gids van ISX.Ca
Op de terugweg in Huntsville gestopt en ook even in Barrie. Daar wat gegeten en 's avonds heel laat weer terug in de stad Toronto, wat een verschil is dat dan als je uit de natuur komt. Vandaag ga ik met Tsveta en haar studiegenootje en Alice (Als ze al wakker is van het uitgaan!) naar Hamilton toe, om daar de watervallen in real life te ervaren, schijnt dat je daar zelfs in kunt! Ben benieuwd!
Liefs, Esther

Reacties

Reacties

Dirk

Wauw is het juiste woord! Zo mooi zo rustgevend lijkt het me ook! Ik denk dat vandaag even in t bijzonder heel erg goed voor je was op meerdere vlakken? Veel liefs en ik wacht net als velen met smart op je volgende verhaal

Janet

Liefje wat klinkt het allemaal geweldig.. Ik vind het zó ontzettend stoer dat je dit gewoon bent gaan doen, je kunt aan alles zien en lezen dat het jou zoveel goed doet, en dat is alles dat we voor jou willen. Ik ben super trots op jou!!! Ook je vorige blogs heb ik allemaal gelezen, sorry dat ik niet altijd evenveel tijd heb om te reageren maar weet dat ik veel aan je denk en van je houd.
Geniet ervan liefje, dikke knuffel van mij.

Robert

Awwwww what awesome pictures Essie!! Love the ones with you in front of all the trees, and sitting on that rock!!

Harmen

In 1 woord: adembenemend!!
Lijkt me haast onwerkelijk om daar rond te lopen.
Veel liefs Harmen

Harmen

ps en te varen natuurlijk ;)

Marieke

Erg leuk om je verhalen te lezen, zeker die van Toronto omdat ze me met plezier doen terugdenken aan vorig jaar. Toen schreef ik nog iets als: "Nu zit ik in Canada, volgend jaar jij weer" op de ansichtkaart, geweldig om te zien dat deze voorspelling uitgekomen is:) Geniet ervan!

Sanne

Waauw! Wat prachtig allemaal zeg! Echt super om te lezen wat voor mooie dingen je meemaakt en hoe je ervan geniet in het mooie Canada! Ik blijf de mooie verhaaltjes volgen! Geniet er lekker van!
Dikke kus!

Mathias

wow zo mooi..volgens mij kan je daar echt 100% tot rust komen. Ik boek gelijk! haha Tipje voor de volgende keer dus :D

X

Marieke

Mooi hoor Es! zul je vast van genoten hebben!
Ook erge mooie fotos zus!

liefs je zusje

Lau

Hey Es! Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad in Algonquin park! Heel veel plezier onder de waterval strakjes ;)

Renata

Nou Esther, aan natuur geen gebrek, heerlijk zo'n rust dat dat nog bestaat op deze wereld, waarin iedereen schijnbaar een i pod in z'n oren moet hebben...

Annelie

mooimooimooimooi!!

carin scheerder

Hey Es,

Geweldig!! Geniet van je verhalen en foto's.
Ziet er zo mooi en rustgevend uit daar.
Geniet ervan!

Liefs, Carin.

jolanda

lieve es, wat fantastich mooi daar, wordt gewoon jaloers
geniet ervan, doen wij ook door jou te volgen nog veel plezier
liefs jol

Lianne

Wauw, wat ziet t er super mooi uit daar.. IK WIL OOOOOOK! :-p Misschien moet ik t toch maar eens serieus overwegen hihi.
Kijk uit naar je nieuwe blogje. xx Liii.

Esther

Marieke K:
Dat klopt! Ik weet nog dat je op dat kaartje dat je stuurde die wens uitte.. en het is nog uitgekomen ook.. echt zo leuk. Nu jij weer volgend jaar? hihi. Nee volgens mij heb jij ook weer geweldige studie plannen naar het buitenland he?
Liefs

opa en oma

Esther dit is echt het land van je dromen als we al de verhalen lezen geniet er lekker van

Flootje

Wauw meis!!! Wat een prachtige foto's!!! Wat moet dat in het echt overdonderend zijn... Geweldig. Fijn te lezen dat je zo geniet, en dat het nog steeds beter kan dan de dag ervoor haha, canada heeft heel wat voor je in petto!!
Ik geniet van je verhalen en foto's en vind je dapper, dat je dat allemaal maar doet en mensen ontmoet en weet ik het. Doe je toch maar mooi. Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Dikke zoen, zorg goed voor jezelf want van jou is er maar één en die kan ik toevallig nou net niet missen! :-p

Zoen Floo

Longo Ornella

Lieve lieve meid...

ook hier weer, ik geniet met je mee als ik je verhalen lees en je foto's bekijk!!!

Ik heb er zelfs niet de juiste woorden voor, ik meen dit zo oprecht... het doet mijn hartje opengaan, om jou tussen zoveel moois, zo puur en gelukkig te zien staan!!!

De rust straalt over tot op mijn schermpje hier... abracadabra bimsalabim... wish I was there...

HMMMMMMMMMMMMM peacefull!!!!

Enjoy, beautiful one!!!

Ornella

Rinckle

Hey I have been watching & watching all of your given pictures again & again !!Wow thats real photography

Its really AUSUM !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!