* Esther in Canada.

Laatste goedemorgen uit Canada!

Op het moment van schrijven ben ik net wakker en ben ik al aan mijn terugreis begonnen; ik ben gisteren al terug gevlogen vanuit Timmins naar Toronto en vandaag de grote vlucht terug naar ons kikkerlandje. Wat een gék idee toch wel zeg. En anderzijds kijk ik er ook wel enorm naar uit om iedereen weer te zien en weer lekker in mn eigen bed te kunnen gaan slapen.

Helaas was het me niet gelukt om de laatste week deze website bij te kunnen houden, waar ik al een beetje bang voor was; wat overigens niet betekent dat ik in die dagen stil heb gezeten hoor. Alleen zelfs de kans om echt toe te geven aan de inmiddels toch wel grote behoefte aan slaap was er niet echt, laat staan om m'n foto's op de computer te zetten of ervoor te gaan zitten om wat te schrijven op deze site. Maar; op papier heb ik wel dingetjes geschreven, en op m'n camera hopelijk wat mooie gebeurtenissen vastgelegd. En het belangrijkste; in m'n hoofd de gouden momenten opgeslagen. Ik denk dat ik de komende tijd dus nog wel ga schrijven, voor mezelf sowieso en misschien nog wel hier; met leuke, mooie, grappige situaties. Want Canada blijft voor mij een prachtig land, met een cultuur die interessant, opzichzelfstaand en voor mij persoonlijk hartverwarmend voelt. En ik vind het érg leuk om jullie over mn bevindingen te vertellen. Daarnaast is het fijn zo op die manier terug te kijken op m'n vakantie. :)

Dus de leuke dingen, en dat zijn er best een hoop! Een Canadees hockeytournooi gespeeld/toegekeken/aangemoedigd, vluchtige ontmoeting met wat mensen van Toronto Maple Leafs, beer is gevangen, bbq, wandelingen, bezoek aan politiebureau *gave rondleiding*, echte Olympische Fakkel mogen vasthouden, stroomstoringen/uitval, weersomslagen waar je u tegen zegt, veel buiten geweest maar vooral ook gewoon gezelligheid..alles kan daar in het ruwere noorden. Dat is gaaf te merken en te zien. Ook wel bijzonder soms want het is toch wel echt een groter verschil met onze cultuur en gewoon sowieso al met het stadsere stuk van Toronto. Dan verschil voelen en zien de mensen 'daar' ook met de mensen in het 'stedelijke' gebied van Toronto e.o. wat uiteindelijk voor hun ook een autorit is van ruim 8? uur.

De afgelopen week iin Timmins houd ik nog even voor jullie in het verschiet. Voor nu eerst op weg naar huis. Vanmiddag moet ik nog best even op het vliegveld wachten; wellicht lukt het me dan om een begin te maken; en anders; vanuit huis. Wat een gek idee dat het eerst volgende bed waar ik weer in zal slapen weer gewoon dat van mezelf zal zijn; en toen ik gisteren liep te denken over een leuke afsluiter voor deze site en dacht aan een 'wat ga ik missen van Canada en wat niet?' - komt nog overigens- is de humidity een grote topper in het dat ga ik zeker niet missen! En dan dachten wij NL een vochtig landje te zijn. Even als alle airconditioning die hier op -20 moet staan binnen naar het schijnt. Zo koel heb ik het zelfs aan de Middellandse Zee nog niet meegemaakt. Maar anderzijds door hun dikke 'winterhuid' zijn zij over het algemeen beide kanten op meer gewend? Dus ook in dat op zicht is het héérlijk om straks weer in m'n eigen bed te slapen.

Maar veel meer nog kijk ik uit naar het stuk dat onlosmakelijk verbonden is met mijn bed. Namelijk waar het staat, thuis. Alle mensen weer zien, een échte knuffel kunnen geven en vooral veel ook horen van wat hen bezig houd. Want zij zullen vast nog lang genoeg naar mijn verhalen moeten luisteren!

Tot 'straks' lieve allemaal!
liefs, Esther

Een prachtig nummer dat voor een beetje staat voor mijn 'Canada - gevoel'; - Feels like Home - Chantal Kreviazuk

Reacties

Reacties

Dirk

Yeaaah :) leuk verhaal weer! Een hele goede rustige terugreis gewenst!
Doe maar even rustig aan!

succes

liefs

Mathias

Ahh mooie afsluiting! Afscheid nemen was vast geen makkie.. Een HELE fijne vlucht en c u back in NL! xx

Margriet & Hans

Hoi Esther,
Ik wens je een hele goede reis terug naar Didam. Ga lekker uitrusten.
Ik zal je prachtige verhalen missen.
Je zou een goede columniste zijn.

Tot volgende week bij de verjaardag van Oma.

liefs Margriet

Harmen

Geniet nog even van je laatste uurtjes daar!
Maak je niet druk om de site, die verhalen (hoe graag ik ze ook zo snel mogelijk hoor) komen wel! Voor nu: laat de geweldige momenten nog maar even fijn op je inwerken.
Tot gauw en een super fijne reis!
Veel liefs Harmen

oma en opa

een heel goede reis naar huis en tot gauw liefs

Jolijn

Lieve Es,

Wat grappig van dat Hockey! Had je daar nou ook vroeger op gezeten? Herinner me nog wel een andere keer waarop jij dat leuk vond ;)! Ga je zo terug mailen hoor. Geniet van je laatste dagje en alvast succes met de terugreis!

Liefs!

Esther

Tante Margriet:
Dat klinkt als een leuk idee, wie weet voor in de toekomst, al weet ik niet of ik dat kan hoor. En zeker weten tot volgende week op oma's verjaardag. Ik hoop dat jij een leuke verjaardag hebt gehad; de foto's zagen er in ieder geval erg gezellig uit! Ik vond het erg jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Jolijn: HAHA ik moet nu even ERG hard lachen achter de computer; maar dat was zeker een erg leuk moment ja met dat hockey ;)

Liefs!

Carin

Hey Es,

Ik wens je een goede en vooral rustige vlucht terug naar huis.
Ik kan niet wachten om je weer te zien en al je verhalen te horen.
Tot morgen,

Liefs mam.

Gaby

Hmm weer een mooi verhaal! Ben benieuwd naar al je belevenissen in Timmins, die hoor ik vast snel!

Goede reis terug en tot snel!

Liefs,
Gaby

Kim

Ik kijk er naar uit u weer te zien meisje! (L)

Esther

Dank je wel allemaal! nog even wat langer vanuit Canada want m'n vliegtuig heeft -helaas- 2 uur vertraging (vooralsnog)

liefs,
esther

Winifred

Goede reis terug, geniet lekker na van al je belevenissen (en dat waren er nogal wat...!)

Liefs Winifred XX

jolanda

lieve es, een hele goede terugreis en we zien je snel, blij om je weer te zien liefs jol

Ornella

Lieve lieve lieve meid...

alsnog nu je bericht gelezen hoor ;)

Geniet van de thuiskomt, je bent er nu al hé... vertel hen honderduit over al je belevenissen en bevindingen en ook hier zijn we benieuwd naar 'meer'...
Je hebt blijkbaar nog vanalles meegemaakt hé... en de beer is dan toch gevangen :D

Lieve meid...

Tot gauw dan hé! x

Janke

Wauw lieve Esther!!! Kon nu pas al je verhalen over je reis naar Canada toe lezen, omdat ik zelf ook een weekje naar Antwerpen ben geweest, en ik wou voor jouw verhalen echt even rustig voor gaan zitten.
Maar meisje toch, wat een verhalen wat heb jij bijzondere dingen mogen beleven, gezien, en nog veeeel meeer!! Wauw!!! Echt zo stoer!!! Ben ook blij dat alles zo goed is verlopen en dat je het daar zo goed red in het Engels en alles en zo makkelijk contacten legt. Wauw echt zoo stoer van je!!!! Ben echt helemaal onder de indruk van jouw belevenissen echt waanzinnig meid!!! Heerlijk om jouw verhalen te lezen en TOP dat het zo fijn verlopen is allemaal!!!
Nageniet ze! :)
Heel Veel Liefs Janke

arachni_name

1

arachni_name

1

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!