* Esther in Canada.

Meer dan Downtown Toronto - 22 & 23 Juli.

Gisteren ben ik door Toronto gewandeld op weg naar Kensington Market, een bekende plek in Toronto waar allemaal kraampjes buiten staan en mensen hun winkel als het ware 'buiten' hebben. Daarnaast ook hele leuke winkeltjes en een heel grappig sfeertje. Het is inmiddels uitgegroeid tot een soort district. Ik raakte helemaal verliefd op het winkeltje van Blue Mountain waar ze zoveel mooie spulletjes 'om cadeau inspiratie op te doen' en wel 100'den prachtige kaarten verkochten. Ik moest me inhouden dit niet te doen daar ik nog een hele vakantie voor de boeg heb. Maar wie weet dat ik aan het einde ervan zeker nog terug ga. Echt heel erg geweldig.

Popart in Blue Mountain

Overigens voor Phileau; ze hebben helemaal een Barbapapa hoek; het is dat het ZO spul zo groot is dat ik dan een extra stoel in het vliegtuig moet reserveren maar anders..! haha. Maar ook een kaas winkel met 'Cheese from all over the world' En natuurlijk ook hier de beroemde Nederlandse Gouda en Edammer. De verkoper was helemaal blij met een Nederlander die even kwam keuren, al moet ik bekennen dat ik hem niet helemaal 'zoals onze' vond proeven, maar leuk is het natuurlijk wel.

Cheese Shop
Dit kan hier allemaal ;)

Chinatown, ja gewoon altijd leuk om te zien. Opvallend vond ik het hier hoeveel Nederlandse gezinnen ik tegen kwam. Ouders met kinderen van rond een jaar of 12. Wel leuk om de taal weer even te horen. Verder vooral al dat kitch, het ziet er leuk uit maar toch allemaal niet zo mijn ding en even vergeet je dan in Canada te zijn. Daarvoor was ik bij het Art Gallery of Ontario Museum geweest. Een impressive museum met ontzettend veel kunst. Ik twijfelde even maar de rust en toch wel de enorme kunst daar binnen trok me wel aan. Ik heb niet de tijd genomen om het hele museum door te gaan maar het was wel erg indrukwekkend. Veel mooie werken. Naderhand in de shop ook weer veel mooie boeken; dat soort dingen zijn niet goed voor mij!

G20 Comments in Kensington Market District.

Vervolgens ben ik via Queenpark terug gegaan waar de lucht heel erg donker werd. In het Queen Park staat het Queen Park Legislative Building, ook erg mooi. Ik heb daar even bij een Second Cup 'geschuild' en heel gezellig zitten praten met een jonge waitress.
Havin' a break @ Second Cup. Nog beter dan Starbucks, vind ik! Ze vertelde hoe dapper ze ons Europeanen toch vond om zo vaak alleen op reis te gaan. Samen thee gedronken. Ik op mn beurt verbaas me hoe makkelijk mensen hier 'bij je aan schuiven'. Bijna nooit zit je alleen of verlegen om iets, anderzijds is het zo, als je het niet op prijs zou stellen laten ze je zeker ook wel met rust hoor! Maar ze zijn zo vriendelijk en geinteresseerd. Ook heb ik nog wat tijd door gebracht in de Toronto Public Library. Impressive. En ook erg fijn om de rust op te zoeken. Leuk vooral ook om te zien wat ze hier voor een boeken hebben. En dan weer te vergelijken wat wij daarentegen maar weinig hebben. Alles is bij ons zo klein en beperkt met het enorme aanbod van hier.
Legislative Building waar de Regering van Ontario op dit moment zit.
's Avonds was er vanuit m'n hotel met een groep studenten maar ook andere reizigers een Pub Crawl. Het idee 'kroegentocht' zoals we dat in Nederland kennen (zuipen is dan toch de kern he?) sprak me niet zo aan, maar ik begreep al van een ander meisje dat het hier vooral heel gezellig was en iemand van de Front Desk zei ook dat je ten alle tijde terug kon gaan, dus ik besloot wel mee te gaan. En het was ook heel erg leuk! Heb het erg leuk gehad met de groep en de meest leuke verhalen evenals mensen vanuit de hele wereld ontmoet. Bijzonder ook wat mensen hier brengt. Zo zijn er vrij veel die hier al langer zijn en hier zijn om te werken of te studeren. Samen met Sandy uit Australie erg fijn gehad en uiteindelijk 's nachts ook wat eerder terug gegaan omdat ze een sollicitatie had voor deze ochtend. Ze is basisschool lerares maar het is hier zelfs zó bizar geregeld dat de scholen je vragen bij te leggen als je wilt komen werken, puur omdat ze geen geld krijgen vanuit de overheid en er een tekort is aan leraren. Er zijn dus genoeg leraren maar die geen plek vinden om te werken en dus 'thuis' zitten. Schrijnend probleem wel.
Met Sandy uit Australia inO'Grady's
Verder ook erg gelachen met nog een Aussie en een jongen uit Mexico die me toch echt probeerden over te halen Tequilla's te proberen, maar gelukkig maar niet gedaan; gezien mijn 'ampere' ervaring met alcohol en m'n medicatie zou ik dan denk ik nu dit mailtje nog niet aan het typen zijn, haha. Daarnaast nog een Ier, een paar Duitse mensen, en wat mensen uit Canada of Toronto zelf die er bij waren.
Yvonne en Koen waren er ook weer bij, heel erg leuke ervaringen gehoord uit Hamilton waar zij die dag waren; ik denk er echt over om daar zondag ook heen te gaan. Ze hebben zelfs onder een waterval gestaan. Klinkt goed! Al met al een hele leuke avond gisteren, ook met de mensen van het hostel zelf.
Deel v/d groep

23 Juli 2010

Vandaag ben ik met Jasmine op pad geweest naar St. Lawrence Market en naar Distillery District. Vervolgens zijn we nog naar Allan Gardens geweest. Jasmine heb ik via Laura leren kennen. Laura heeft even in Toronto gestudeerd en toen ze hoorde dat ik naar Toronto zo u gaan me met haar in contact gebracht. Spannend maar het was heel erg leuk vandaag. Jasmine woont in Toronto. En daarom extra leuk; ze wist me veel te vertellen en wat meer de plekken te laten zien die touristen al snel over het hoofd zien.

Building van 'The Toronto Sun' - DE Krant van Toronto

Eerst zijn we naar St Lawrence Market geweest, een grote indoor markt met voornamelijk groentes, vlees en eten. En véél is écht veel. Heel erg veel producten die ik niet kende, maar zo vertelde Jasmine, ook voor haar altijd nog weer nieuw waren. Vooral verkochten ze hier ook velen soorten kaas. En verbazingwekkend ook velen soorten Nederlandse kaas. Van Frico tot Old Amsterdam tot Edam. Alleen wat duur en in bijzondere vormen. Voor de Nederlanders in Canada wel een beetje de plek om het te halen. Ook vele soorten verse pasta's verkochten ze hier, kraampjes met alleen maar olijven in wel 20 soorten en maten. Erg leuk om te zien. Of course ook Maple Leaf gevormde pasta. Verder zijn ze hier absoluut niet patriotistisch aangelegd volgens Jasmine, in tegenstelling tot de US.

Maple Leaf Pasta!
Sweets!

In St. Lawrence wist Jasmine ook een famous lunch room met verse Italian bread met 'eggplant'. Ja.. klinkt heel bijzonder, maar het was érg lekker. Het vegetarische aanbod hier is echt heeel erg breed. Ongelooflijk. Na samen gelunched te hebben klaarde het buiten op en voelde het inderdaad als boven de 30 graden aan. Erg klam maar fijn dat het droog was. Hoewel 'regen voorspelt' hier haast niets voorstelt. We gingen daarna op weg naar Distillery District. Dat is een onderdeel van 'The Old Town' van Toronto.

Distillery District. Het is wel erg bijzonder, het zijn een soort fabrieksgebouwen en hele oude huizen en nu zitten er mooie winkeltjes in, en sommige wat huizen. Mooi om te zien, vooral ook wel in contrast met de stad. En dan heb ik 'Entertainment District' nog niet eens écht bezocht. We bezochten wat Galleries en genoten van het weer. Heel bijzonder was de Cubic Gallery. See it for yourself op de foto!
Gemaakt van Rubic Kubus.
'Art' dichtbij Distillery District.
Vervolgens zijn we naar de Allan Gardens geweest; daar is groot deel van de film 'Chloe' opgenomen en is een centraal punt in de film. Ik heb deze film zelf niet gezien maar dit wist Jasmine me te vertellen. Nu toch wel nieuwsgierig geworden! Het was erg leuk met Jasmine, erg leuk om zo veel over de stad te horen en ook over haar ervaringen, ze heeft zelf een tijdje in Nederland gestudeerd en ook veel van Europa gezien.
Allan Gardens. Bekend uit de film 'Chloe'. Deze is hier opgenomen in Toronto.
Met Jasmine! Yep beetje moe haha!*
Nou wordt het tijd om af te sluiten; douchen en dan m'n bed weer in. ik kom net terug van de AMC bioscoop met Alice en Tessa een ander Nederlands meisje (eindelijk weer even Nederlands praten, hihi) we hebben de film 'Cyrus' gezien; de AMC cinema op Dundan Square waar al vanaf 's morgens in de hele vroegte tot midden in de nacht ieder uur wel films draaien. Geweldig dus voor als je even niets te doen hebt. En aangezien het weer nu even wat minder is en we beide wat moe; een prima optie. En dan morgen op weg naar Algonquin Park! Wat gaat de tijd snel; en wat is elke dag op zich zelf een ervaring rijker. Ik geniet met volle teugen.
Liefs, Esther

ps; voor een uitgebreide fotoimpressie van deze 2 dagen bekijk weer het fotoalbum van deze 2 dagen hiernaast bij 'foto's!'

Reacties

Reacties

Dirk

Lieve Esther wat heb jij toch een ongelovelijk talent voor schrijven ik voel de passie en de pracht van het land uit je verhaal komen stralen! Maaar eeep nu krijg "ik wil ook" gevoelens! Dankjewel liefs

Dirk

gonzalo

great pictures but i cannot understand ducth...

Lianne

Wow wat maak je toch weer allemaal mee zeg! Leuk om te lezen. Pas goed op jezelf miep!!!!!!
X Lii.

Harmen

Een Kroegentocht, echt al heel lang geleden dat ik dat gedaan heb ;) haha Maar leuk dat je even mee bent geweest. En tequilla zou ik je ook zeker niet aanraden, dat is zo smerig.. ;) (maar uit je verhaal blijkt al wel dat je heel verstandig bent)
Vind het heel fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wat een ervaring zeg, echt mooi om te zien hoe divers Toronto is. Heel veel succes en plezier vandaag!
Veel liefs Harmen

Lau

Ahhh, dat klinkt wel heeeel erg leuk allemaal! En wat leuk dat je nar het distillery district bent geweest, en kensington market! Dat zijn echt de leuke hoekjes van Toronto...
Heel erg veel plezier in Algonquin vandaag! xx

Elske

Jee Es,
Wat supergaaf dat je dit allemaal mee mag en kan maken!..
Vind het echt leuk om je verhalen te horen zo, en je houdt het allemaal erg fanatiek bij, supergoed hoor!.. (haha ik zou na 3 dagen alweer vergeten dat ik een blog had:P)
Ga lekker verder genieten van al het moois daar, dat verdien je!..
xx.

Malou

Ha die Es,

Zoals al wel gezegd is:
Het doet goed om te lezen hoe fijn je het op je trip hebt. Om te lezen dat je geniet, daar draait het tenslotte allemaal om: genieten van het leven!

Ik kijk uit naar je verhaal over het hiken: ben benieuwd watvoor foto's je daarbij zult hebben. =)
Als je terug bent, kunnen we 'Chloe' misschien wel huren en samen kijken. Es, kiss ass en maak het een reis om nooit te vergeten!

Malou

Margriet en Hans Nijmegen

Hoi Esther, wat vreselijk leuk dat wij mee mogen genieten van je mooie reisverhalen. Je schrijft zo boeiend! Ik kijk steeds weer uit naar een volgend mailtje van je.

Liefs Margriet en Hans uit Nijmegen

opa en oma

Mooie verhalen fijn dat het allemaal klikt wacht met spanning af naar je volgende verhaal

Thom en Luuk

Hoi Esther,
we vinden vooral de foto van de auto erg grappig, dat hebben we nog nooit gezien.

groetjes je kleine neefjes

rene en Cora

Hoi Esther,

Wat leuk dat wij van jouw reis mee mogen genieten. En als wij het zo lezen heb je het reuze naar je zin en ontmoet je allerlei leuke mensen. Wij blijven je volgen!

fam.Peters n-dijk

Hoi Esther,
Erg leuk om je verhalen te lezen.
Ook de foto's met het verhaal erbij hoe jij het allemaal meemaak.
heel veel groetjes en tot het volgende verslag.

Longo Ornella

Ja, mss valt het op dat ik je verhaaltjes dus in omgekeerder volgorde lees, maar goed, ik heb nooit beweerd dat ik helemaal 'juist' was hé ;)

Nu, wederom hier weet je me te bekoren met je verhaal... wat je nu doet Esther is echt chic en je vediend het dan ook ten volle dat het allemaal meer dan gewoon mooi mag zijn... het lijkt me fantastisch, het lijkt me prachtig om te mogen ervaren...

Meid, geniet nog maar van elk moment...

Lieve knuffel vanuit het belgenlandje hier... ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!